Víte, že…

... podle výzkumu společnosti NaZemi a agentury IPSOS jsou Klasa, Bio a Fairtrade mezi Čechy nejznámějšími certifikáty původu zboží?

 
 

Za férové banány!


Fronta na banány před obchodem Tesco upozorní na nedostatek etického zboží na českém trhu

Praha 10. listopadu 2011 – Supermarkety nabízejí jen mizivé množství zboží, u něhož je zaručen jeho etický původ. Upozorní na to happening Fronta na banány před pražským Tescem na Andělu v úterý 15. listopadu 2011 přesně v 11 hodin. U kulisy staré socialistické prodejny, v kontrastu s novým nákupním centrem, se vytvoří fronta lidí v maskách, aby demonstrovala absurdnost situace: v současné době, kdy lze na trhu sehnat prakticky cokoli, není k dostání zboží, u něhož má zákazník jistotu, že vzniklo v podmínkách hodných civilizované společnosti.


Další z pracovníků banánových plantáží v Guatemale zabit pro účast v odborech

Praha, 30. května 2011 – finanční ředitel guatemalské odborové organizace SITRABI Idar Joel Hernández Godoy byl ve čtvrtek 26. května zabit. Dva muži na motocyklech jej napadli na cestě z banánové plantáže Campo Nuevo do kanceláře SITRABI. Jde o druhou vraždu odborářského předáka v posledních několika týdnech.


Velký banánový byznys: v Česku nekoupíte „etickou“ variantu banánů, startuje kampaň mířená na spotřebitele i supermarkety

Praha, 18. listopadu 2010 – Nejoblíbenější ovoce na světě – banán – v sobě skrývá utrpení milionů lidí v rozvojových zemích. Přispět ke změně chce tříletá mezinárodní kampaň Za férové banány!, jejíž českou verzi 18. listopadu spustila nevládní nezisková organizace Společnost pro Fair Trade.


Velký banánový byznys: v Česku nekoupíte „etickou“ variantu banánů, za týden startuje kampaň mířená na spotřebitele i supermarkety

Praha, 11. listopadu 2010 – Za obrovskými obraty obchodu s banány stojí ve většině případů utrpení lidí a zamořené životní prostředí. Změnit to chce mezinárodní kampaň Za férové banány!, jejíž českou verzi 18. listopadu 2010 spustí nevládní nezisková organizace Společnost pro Fair Trade.


Prodej ananasů se u nás i v EU stále zvyšuje, sklízejí je nádeníci za otřesných pracovních podmínek

Praha, 7. října 2010 – Billa, Penny, Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Makro – všude tam jsou u nás k dostání ananasy. Spotřeba tohoto tropického ovoce stoupá v EU každý rok v průměru o 12 procent1. Asi 75 procent ananasů dovezených do EU pochází z Kostariky, kde se pěstují za otřesných podmínek.